FANDOM

Roxtec er veldig enkelt å bruke. Her er det lagt ved bilder for å illustrere hvordan det gjøres.

Når det er valgt hvilken ramme som skal brukes og denne er sveiset på plass så kan man begynne å trekke kabler igjennom. Det er lurt å pakke etter hvert som kablene blir trekt igjennom siden det kan være vanskelig å utføre arbeidet når det er mange kabler i gjennomføringen.

Først så rengjør man gjennomføringen og smører sidene. Deretter så drar man av gummilagene som på bilde 4 til det passer til kabelen. Det skal være en glipe på 0.1 -1mm når man presser modulene sammen over kabelen. Deretter plasserer man modulene i lik rekkefølge som kablene er lagt slik at man legger kabelen på rett plass. Da er det bare å legge på kablene og plassere toppmodulen. Når en rekke er ferdig så legger man en smurt skilleplate mellom den rekken og neste.

Uansett du bare skal bruke blindklosser eller pakke hele gjennomføringen full av kabler så må du hvite hvor lang gjennomføringen er så du vet hvilke moduler og kabler som skal igjennom så det blir korrekt avstand igjen til sluttklossen. Den må ha 4cm åpning for å komme igjennom og stramme til alle modulene slik at det er tett.

Når du er ferdig med noen rekker og det ikke er helt ferdigpakket er det lurt å bruke en jekk for å stramme opp. Dette gjør at klossene ikke faller ut frem til neste rekke skal pakkes, og det blir lettere for nestemann å pakke da modulene sitter godt fast etter å ha blitt presset.

Når en gjennomføring er ferdigpakket så kontrollerer man at det er riktig antall moduler og dimensjoner. Sammenlagt skal de ha samme lengde som rammen. Da legger man bare ihop dimensjonene til alle modulene og sluttpakken.

Det er ofte flere gjennomføringer på en plass f.eks inn til et rom. Her er det viktig å vite hvilke gjennomføringer som er trekt signal kabel i og strømkabel i så du legger din kabel i riktig gjennomføring. Det burde ikke blandes signalkabler og strømkabler i en gjennomføring.

Link til Roxtec sin fremgangsmåte

9076725b9f