FANDOM

Roxtec har også laget EMC gjennomføring for de som krever støyredusering.

Disse gjennomføringene ser noe annerledes ut med et metallbånd over modulen. Fremgangsmåten og pakkingen av rammen foregår på stort sett samme måte som normale gjennomføringer. Det som er forskjellen med disse gjennomføringene er at man må avmantle kabelen slik at skjermen legger seg på metallbåndet.

Her må man avmantle kabelen i en riktig lengde som stemmer overens med bredden til metallbåndet. Man må passe på når man fjerner gummilagene at de ytterste lagene og midtlaget (det med metallbånd) legger seg slik på kabelen at de tetter med 0.1-1mm da man legger begge modulene over kabelen, slik som vanlig roxtec gjennomføring. Dette krever litt mer trening da det er litt mer utfordrende å avmantle rett lengde og få alt riktig.

6435738805 37b99d8c21

Roxtec lager også runde gjennomføringer. Dette brukes der man kommer opp med ett rør med kabler i. Pakkingen av denne er enkel da man enten bruker normale moduler eller runde moduler. Her smøres det på samme måte, pakkes slik at det passer med kabelen og man trenger bare å se hvilke type moduler som fyller ut rammen skikkelig. Da det brukes normale moduler så er gjennomføringen firkantet inni slik at man får stablet flere moduler inni. Den andre typen er rund og får plass til en rund modul.